Saturday, April 3, 2010

dah dah, aku tak tahan !

DANG! dah pukul 5 pagi dah ni tapi aku still tak tidur-tidur. anak dalam perut pulak sibuk tendang-tendang, orang sebelah ni pulak suara macam kapal, terpekik-pekik padahal cakap guna mic dekat laptop. memang shit lah malam ni. aku bukan tak nak tidur, nak sangat, tapi takkan aku nak bantai tidur kat depan pintu lagi? nak baring atas katil tadi, dah siap-siap panjat katil double decker, tiba-tiba terasa pulak aku dengan orang yang tiba-tiba terjaga, mintak aku ambilkan air. kesimpulannya, aku duduk balik depan monitor gedabak ni, dengan harapan, bila tengok cahaya terang gila babi, aku hilang mengantuk.

aku bukan nak mengada tapi aku penat la. dari pagi aku bangun, terbongkok-bongkok sorang-sorang sapu karpet ni dengan penyapu kecik yang super pendek tu. lepas tu basuh lagi periuk, pinggan mangkuk yang orang dah janji nak tolong basuhkan, masak lagi. tahu tahu, memang tak susah pun kan? semua orang boleh buat kan kan? mind you! aku bawak perut yang dah 6 bulan lebih lebih sizenya, dengan kaki kiri bengkak sebelah, ada flu plus sakit tekak. seksa weh! kalau tak pregnant pun, selalunya kalau sapu sampah manual yang sampai merangkak-rangkak tu pun aku dah memang tercungap-cungap, ini pulak bawak budak umur 6 bulan dalam ni, siap pakej tendang-tendang lagi. nak bercakap, mengadu nasib dengan siapa pun aku tak tahu, so, memang secara pukalnya aku mengadu dekat kucing aku lah. itu je yang buat aku tenang sikit, terasa lah jugak ada orang nak meneman aku. yang aku terasa sangat bila nak makan aku hidang, nak minum aku tuang, sikit pun takde terima kasih. siap kutuk kata dia tak boleh makan nasi goreng yang aku masak. luluh weh hati aku, penat-penat aku masak, sekali setempek kena atas muka. lepas tu, aku lah jugak yang jadi tong sampah menghabiskan makanan sebab taknak membazir. kenapalah orang taknak fikir hah? membazir je kerja, tahu nak itu, nak ini, tapi makannya tidak. lepas tu end up mesti buang. membazir lah weh, ingat semua tu dapat free ke, duit tu weh, DUIT! hari-hari keluar duit macam air, fikir nak senang je. kalau satu hari nanti, jatuh miskin ke, tak mampu nak beli itu ini ke, macam mana? nak menangis belakang pintu sorang-sorang? tak pun buat muka tak malu mintak makanan orang? macam tu? tsk T______________T

gambar ihsan google so jangan tanya why MULK instead of MILK.


esok secara rasminya aku isytiharkan yang aku bakal sakit belakang secara hebat lagi. *tepuk tepuk*. nak masak ke, nak kemas ke, aku surrender awal-awal. aku nak rest esok, malas dah nak buat-buat kuat sedangkan kejap-kejap aku lari belakang pintu, lari masuk bilik air, sebab aku taknak tercungap-cungap depan orang lain, konon nak sembunyikan lah dari orang yang aku sebenarnya kisah buat benda ni semua.oh ya, lagi satu, semalam kawan husband aku datang bilik, dan FYI, bilik ni kerusi memang cukup-cukup je ada, yang lain kena duduk atas lantai or katil lah. tapi semalam, tanpa belas kasihannya, kawan husband aku tu sesedap rasa landing bontot kat kerusi tu, sedangkan dia nampak aku terperuk duduk atas lantai depan fridge. punyalah masa tu perut aku memang tegang gila-gila, kaki dah macam hilang deria rasa, dia boleh selamba badak je buat tak tahu. B.A.N.G.A.N.G !

aku PENAT !
aku MENGANTUK !
aku SAKIT BELAKANG !
aku nak REST !

urgh, susah sangat ke nak dapat semua tu?

blog comments powered by Disqus
© I'm Mrs.Mummy -Authorised by -Mrs.Mummy