Monday, March 22, 2010

no sweat

alrighty then, this is for the 4th week of the Project Alpha :)




selalu kan kita berpeluh? naik tangga berpeluh, main bola berpeluh, masak berpeluh, even kadang-kadang tidur pun berpeluh. so, bau apa yang tinggal ye anak-anak? HAHA. of course lah, bau MASAM. lagi-lagi part ketiak yang selalu terkepit tu. seriously, bau peluh paling busuk adalah bau lelaki lepas main bola, or lepas main apa-apa sport la senang cakap. sebabnya? aku pernah dikerumun 8orang lelaki yang baru habis main futsal, badan peluh-peluh, jersi lencun, bau pulak PERGHHHHHH ! busuk gila okay! lari-lari aku pergi toilet sebab nak termuntah. jarang sangat nak jumpa lelaki yang bau peluh dia di tahap boleh diterima hidung kan kan?

kalau perempuan pulak, personally aku cakap bau peluh yang busuk adalah masa kita tengah menstruasi. sebab medically memang hormon yang function masa tu generatekan peluh yang excessive & extra odour pada kita. tak percaya? time-time kau period, try buat any kind of activities yang keluarkan peluh. masa tu, YES, bila keluar peluh tu bukan setakat rasa sihat, segar bugar je dapat, tapi bau badan sendiri jadi double the original body odour. yela kan, logiklah, semua orang ada bau badan sendiri, lagi pulak jenis yang ala-ala masam sikit, dah tambah berpeluh pulak, memang orang keliling kepit hidung je la jawabnya. HAHA. kan? malu weh malu. buatnya BF sendiri jalan sebelah, kat mulut senyap je, dalam hati dah menyumpah-nyumpah suruh balik mandi.

aku pulak even badan tak berapa nak besar, eh eh, aku bukan nak perasan kurus, tapi memang aku sekeping pun, tapi aku memang selalu berpeluh. buat kerja sikit, mula lah nak peluh-peluh kat belakang, kat ketiak jarang sikit. dari dulu aku cari deodorant yang sesuai untuk ketiak, yela, selalu tak tahan je, dah panas sikit, mulalah rasa air mengalir-ngalir macam air terjun kat belakang. aku memang tak tahan panas so, aku kenalah elak dari berjemur sebab nanti berpeluh. plus, jenuh lah aih kalau tengah-tengah dok keluar dating kat MidValley ke, kat TimesSquare ke, tiba-tiba heavy pulak sweating, takkan lah nak pergi beli towel & sabun semua, lepas tu pinjam toilet sebab nak mandi. tak ke jadi pelik kalau macam tu? HAHA.

oleh itu, cik adik dan cik abang sekalian, marilah kita memilih deodorant atau ubat gegat yang sesuai dengan keperluan seharian kita. come on people, kalau tak mandi pun, sembur " psst psst " kat ketiak sikit, nanti hilang kot bau masam. HAHA. eyp, jangan ikut cakap aku. kebetulan pulak, tajuk entri memang pasal ni, so aku promote lah sedikit sebanyak.



''Adidas Action 3 | The Best Defence Against Sweat With Triple Action"

& oh yeah, kepada si pemilik handbag-handbag bagak, muat je kot kalau nak sumbat botol kecik ni sebijik. tapi siapa bawak pergi dating ek? HAHA. okay okay, sumbat dalam beg yang korang guna untuk pergi gym, senang, takdelah nanti lepas exercise orang semua lari tutup hidung. orait babeh? jangan ingat kat Malaysia je panas tau, tempat yang snow ni pun buat aku berpeluh-peluh.
T____________T

last but not least ( eceyh, awal dengan last je cakap omputeh T____T ),

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions .





blog comments powered by Disqus
© I'm Mrs.Mummy -Authorised by -Mrs.Mummy