Wednesday, March 17, 2010

i'm a smoker babeh !

mesti korang ada pendapat sendiri kan bila toleh-toleh jumpa perempuan hisap rokok? bukan bukan, aku cuma tak suka perempuan yang hisap rokok ni. kalau dulu aku memang reject habis-habisan orang yang hisap rokok, sekarang aku jadi linear sikit, nak hisap boleh, tapi jangan heavy &;&;&;& make sure yang kau tu bukan perempuan. well, cakaplah aku ni busybody or kolot, lantak. meh meh, aku nak jugak cakap. HAHA.

cuba bayang, asap keluar kepul-kepul dari mulut perempuan, sedangkan bukan semua lelaki pun hisap rokok. okaylah, selalu lelaki bagi alasan sejuk, macho, addicted tak reti nak stop, bila orang buat survey tanya dorang pasal rokok. kalau perempuan? & yes, aku cuma rasa kurang sopan. yela, celah mana datang sopannya kalau yang anak dara, mulut dan hidung berasap, bau nikotin jauh sedepa boleh hidu. maybe sebab aku ni orang kampung, aku ditakdirkan takde kawan perempuan yang hisap rokok. even adik beradik lelaki aku yang 5 orang tu pun tak berani sentuh rokok. lagi-lagi bila mak aku sendiri selalu nak termuntah kalau terbau asap rokok, jarak jauh tu hidung dia boleh bau. so, siapa-siapa yang hisap rokok, jauh-jauhlah dari mak aku, nanti kena pelangkung dengan bapak aku T_________T

imagine kalau cik scarlett ni pakai tudung, rambut hitam ke. yang penting melayukan dia.

kat sini, ramai tak ramailah jugak perempuan yang hisap rokok, tapi susahlah nak jumpa perempuan melayu hisap rokok so, aku kuranglah kisah sangat. tapi kawan-kawan aku kat Malaysia selalu cerita kat aku, kat Malaysia memang bersepah perempuan hisap rokok. atau dalam term lainnya, KAPUN, ye dok aku pun tak tahu, ni pun aku cilok kat blog lama husband aku. cool ek kalau perempuan hisap rokok? kau yang lelaki tu, korang rasa apa ek kalau berjalan dengan awek yang mulut berasap? up-to-date mungkin? sekular? tak kolot?

kalau menurut kawan aku sendiri, dia memang hisap rokok, heavy smoker wa cakap lu ! hari-hari sah habis sekotak Malboro 20 tu. berak, makan, lepak, borak, jalan, pendek kata semualah, mesti sulam-sulam dengan rokok. dia lah yang cerita kat aku, walaupun dia heavy smoker, tapi dia pantang kalau perempuan merokok, lagi-lagi kalau yang melayu-melayu bajet ayu ni. hisap rokok kepul-kepul, tapi sekali menangis, 2 baldi boleh tadah air mata.

aku  : kau okay dengan perempuan smoking tak weh?
dia   : HAHA. kau ni, logiklah sikit kot ye pun. okay tu okay tapi takde gamak aku nak angkat jadi awek la. kalau dah nama perempuan, buat cara perempuan dah la. nak smoking-smoking apahal lak kan?
aku  : iye la tu. tapi kalau muka lawa, seksi, manja-manja, hisap rokok 2 kotak pun kau berselera jugak kan?
dia   : eleh, tengok semua perempuan pun aku selera, tapi kalau dasar perempuan melayu hisap rokok, aku tak pandang la weh. taknak aku dapat anak sakit-sakit. baka tu beb, mana boleh buat main.
aku   : hek eleh, kau pun hisap jugak. takde beza. HAHA.
dia   : yela, tapi nak buat bini, nak buat mak anak-anak aku, takkan aku nak sebat je kan minah-minah camtu.

see. itu apa dia cakap lah. aku jarang contact dia, just kadang-kadang bila aku ada benda nak mintak pendapat, aku tanyalah kan. at least dia ni jujur masa jawab apa yang aku tanya. ada lagi benda-benda yang dia cakap, tapi tak payah lah kot aku tulis. karang ada jugak ugut nak bakar aku sebab kutuk perempuan hisap rokok ni T_________T

tapi kalau perempuan tu hisap rokok sebab tension? bukan heavy pun, jarang-jarang je. bila rasa-rasa perlu, baru capai 2,3 batang, yang tu macam mana pulak ye? oh, NO NO NO ! senang je jawapan aku. tension hisap rokok, tension hisap rokok, lepas ni tension romen, tension romen. pfttttt ! susahlah kan kalau macam tu. apa-apa pun, senang cakap macam ni lah, bayangkan nanti korang ada anak. lagi spesifik, anak perempuan, lepas tu satu hari kau dapat tahu yang dia smoking. apa kau rasa?

A. Happy sebab dia ikut jejak langkah kau ( ibu ) atau bini kau yang smoker
B. Bangga sebab perempuan pun setanding dengan lelaki
C. Kecewa sebab . . . . . . ( pandai-pandailah isi )
apa-apahal pun, renung-renungkan. & selamat beramal :) HAHA
kalau nak hisap rokok jugak, tunggu anak dah berkepuk, umur dah lanjut, masa tu kau nak asapkan satu rumah pun aku yakin sangat, orang lagi tak kisah. yelah, kubur pun asyik cakap, " LAI, LAI, LAI ".

blog comments powered by Disqus
© I'm Mrs.Mummy -Authorised by -Mrs.Mummy